אחרי הפגישה: הושעתה מתפקידה שרת החוץ הלובית

שלמה ריזל No Comments on אחרי הפגישה: הושעתה מתפקידה שרת החוץ הלובית

בלוב השעו ויחקרו את שרת החוץ שנפגשה עם השר הישראלי אלי כהן. במדינה הבהירו: "זו הייתה פגישה מקרית ולא רשמית"

צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערה בעולם הערבי: בלוב החליטו להשעות ולחקור את שרת החוץ שנועדה עם מקבילה הישראלי אלי כהן והשרה נמלטה הבוקר לטורקיה. הפגישה המדוברת התקיימה ברומא במעונו של שר החוץ האיטלקי וקדמו לה שיחות מקדימות בין האישים. לדברי הלובים: "מה שקרה ברומא היה פגישה לא רשמית ומקרית ולא מתוכננת שלא כללה דיונים או הסכמים".

ביממה האחרונה מאז התפרסמה דבר הפגישה מדינות ערביות מתחו ביקורת חריפה על לוב ואף נערכו הפגנות במדינה נגד הפגישה ולוב כאמור נסוגה מהשיח.

גורמים במשרד החוץ טוענים כי הפגישה בין השר אלי כהן למקבילתו הלובית, נג'לה אלמנקוש היתה מתואמת בדרגים הבכירים ביותר ותוכננה להתפרסם. "לממשלת לוב יש אינטרס בקשר עם ישראל".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב: "יחסי החוץ של מדינת ישראל הם עניין רגיש ורציני, בטח כשמדובר ביחסים עם מדינות ערביות ובוודאי כאלה שאין לנו איתן יחסים רשמיים. כשעושים הכל בשביל יחסי ציבור וכותרות, עם אפס אחריות וחשיבה קדימה – זה מה שקורה. ביחסי החוץ או בביטחון, בכלכלה או בחינוך".

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד תקף: "האירוע מול שרת החוץ הלובית הוא חובבני, חסר אחריות, וכשל חמור בשיקול דעת. זה בוקר של חרפה לאומית וסיכון חיי אדם בשביל כותרת".

כזכור, אמש פורסם כי שר החוץ אלי כהן נפגש בשבוע שעבר ברומא עם שרת החוץ של לוב, נג׳לא אלמנקוש, המייצגת את ממשלת ההסכמה בלוב.

בפגישה דנו השרים בקשרים ההיסטוריים בין העמים, המורשת של יהודי לוב,  ובאפשרות לשיתוף פעולה בין המדינות וסיוע ישראלי בנושאים הומניטריים, חקלאות, ניהול מים ועוד.



0 תגובות